Code Review av grupps 1 spelar klass

Code Review av grupps 1 spelar klass

Första intryck

Först när jag fick hem spelet så började jag med att kolla på hur ni har byggt klassen. Mitt första intryck blev att jag tyckte att det var väldigt lite kod som ni har i klassen. Detta fick mig att undra om spelet faktiskt funkade men när jag försökte att köra spelet så möttes jag av felet att den inte kunde hitta exe filen i _binary mappen.

Jag menar i h filen så har ni bara skapat två sprites, en konstruktur och två funktioner.

Sen i cpp filen så använder ni konstrukturn för att lägga positionen på båda spritsen och sätter origin på första spriten.

Ni använder första funktionen till att få rotation. Den andra funktionen till att sätta rotationen på spriten.

Bindningar

så vitt jag kan se det så använder ni bara avatar klassen i rocket och main klassen.

I rocket så använder ni den första spelar spriten för att få positionen. Detta används sen för att hjälpa få ut vinkeln.

I Main använder ni ju den för att rita ut, sätta positionen, skapa raketer baserat på vinkeln.

När jag kollar på allt så är det svårt att ge förslag på hur ni ska minska antalet bindningar då ni använder main för den mesta delen kod.

Jag vet inte vad mer jag ska skriva. Det är ganska bra uppbyggt men och ni har kommentarer som visar så att man vet vad funktionen ska göra.

Hoppas att detta räcker.

//

Andreas Sjögren

Lämna en kommentar